Sebab C.O.C Suamiku Terlanjuur!

 

Hakikat yang tidak dapat disangkal, saya tahu setiap rumah tangga ada dugaannya. Saya sudah berumah tangga selama 9 tahun dan dikurniakan 2 orang cahaya mata.

Pada Oktober 2015, saya diuji dalam alam rumah tangga. Suami tersilap langkah dan dia berterus terang dnegan saya kerana tidak sampai hati menipu saya lagi.

Suami berlaku curang pada saya. Dia berkenalan dengan seorang perempuan dalam permainan Clash of Clan. Setelah sebulan berkenalan secara online, mereka berjumpa buat pertama kalinya mereka terlanjur.

Perempuan itu seorang guru tadika, janda anak dua. Menurut suami, perempuan itu yang mengajaknya ke rumah dan membuka pakaiannya sendiri. Selang dua hari mereka terlanjur, suami rasa tidak tenteram dan disebabkan itu dia mengambil keputusan untuk berterus terang pada saya. Selain itu, dia juga telah memutuskan hubungan dengan perempuan berkenaan.

“Kenapa abang cari perempuan lain? Saya tak cukup ke bagi abang selama ini? Saya layan abang tak cukup baik ke?” soal saya pada dia.

“Tak, semuanya cukup. Abang mengaku abang tersilap langkah,” jawabnya.

Hari itu, hati saya terasa hancur berkecai. Saya minta suami lepaskan saya tetapi dia tidak mahu berbuat demikian dan merayu agar memberikannya peluang kedua.

“Kalau abang boleh putarkan masa, abang takkan buat perkara itu. Tetapi tak boleh,” dia merayu dan menangis di depan saya.

“Abang lepaskan saja saya,” saya ulang sekali lagi dan dia merayu berkali-kali.

“Kalau tak nak maafkan abang, tak apa. Tetapi jangan tinggalkan abang. Fikirlah demi anak,” katanya.

Akhirnya saya memberi suami peluang kedua sebab saya sayangkan dia dan keluarga saya. Hari demi hari, setiap malam saya menitiskan air mata.

“Apa salah saya sampai suami saya buat perkara seperti ini?” keluh saya dalam nada kecil namun didengari oleh suami yang lantas menghampiri dan meminta maaf di atas apa yang berlaku.

Setiap kali saya menangis, setiap kali itulah suami akan meminta maaf. Dia berjanji tidak akan mengulangi kesilapannya lagi.

Berbalik kepada perempuan janda anak dua itu tadi, suami memberitahu ketika dia ingin memutuskan hubungan mereka, janda itu enggan menerima kenyataan.

“Oh, dah lepaskan nafsu pada badan saya, terus nak tinggallah ye?” katanya.

Suami saya meminta maaf padanya di atas apa yang berlaku. Namun janda itu meminta suami saya jadikan dia sebagai isteri nombor 2. Tetapi suami kata perkara itu tidak mungkin akan berlaku.

“Kalau saya berpisah dengan isteri saya pun, tidak mungkin saya akan memilih awak,” kata suami pada perempuan itu.

Kata-kata suami saya itu membuatkan janda itu berang dan mengugut suami saya.

“Apa-apa yang terjadi pada saya, awak akan bertanggungjawab! Saya takkan lepaskan awak sebab saya sayangkan awak,” kata janda itu.

“Tidak, lupakan saja saya. Hubungan kita sudah berakhir di sini. Perkenalan kita baru sebulan, mustahil saya sayang pada awak,” kata suami.

Sebab C.O.C Suamiku Terlanjur!

Selang beberapa minggu kemudian, janda itu menghubungi suami saya dan meminta maaf. Katanya, dia tidak akan menganggu rumah tangga kami lagi. Suami pula mengambil keputusan untuk menukar nombor telefon baru dan berhenti main COC. Dia berjanji mahu menebus kesilapannya pada saya.

Sekarang, hampir 6 bulan telah berlalu. Mustahil saya akan melupakan peristiwa itu. Bila saya teringat, saya akan menangis. Saya cuba menerima dan redha serta anggap semua ini sebagai dugaan. Saya selalu berdoa andainya Allah sudah menetapkan ini ujian untuk diri saya, saya mohon diberikan kekuatan untuk menghadapinya. Saya anggap ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.

Walau bagaimanapun, saya juga selalu meminta maaf pada suami andainya terkurang daripada saya dan pernah meminta suami melepaskan saya. Saya sayangkan awak wahai suamiku dan saya sayangkan keluarga kita.

Kredit : rakanmedia.com

SUBHANALLAH…..AMALAN SUNNAH YG DITUNTUT…… Beribadah di Antara Maghrib dan Isya.. YG DIANJURKAN OLEH RASULULLAH SAW…..LIKE AND SHARE

Di antara sunnah yang dituntut ialah, menghabiskan waktu di antara Maghrib dan isya dengan shalat. Itulah yang paling utama, atau gunakanlah waktu itu dengan membaca Al-Qur’an atau berdzikir kepada Allah swt. seperti bertasbih, bertahlil dan sebagainya.

Diriwayatkan dari Ammar bin Yasir, berkata ia :

صلى النبى صلى الله عليه و سلم بين العشاءين ست ركعات

“Shollan-nabiyy­u shallallaahu ‘alaihi wasallama bainal-‘isyaa’a­ini sitta roka’aatin.

Artinya : Pernah bersembahyang Rasulullah saww. antara Maghrib dan isya’ akan enam roka’at. “. (HR. Ibnu Mandah dalam Asshahabah dan Ath-Thabarani dalam Al-Ausath dan Al-Ashyar)

Diriwayatkan oleh Ibnu Mubarok di dalam Arroghoib dari riwayat Ibnu Munkadir bahwa Nabi Muhammad saww. bersabda :

من صلى بين المغرب و العشاء فانها من صلاة الاوابين

“Man sholla bainal-maghribi­ wal-isyaa’i fainnahaa min sholaatil-awwaa­biina.

Artinya : Barangsiapa yang bersembahyang antara Maghrib dan Isya’, maka sesungguhnya sembahyang tersebut dari pada sembahyang Awwabin (orang-orang yang taubat).”.

Hujjatul Islam Al-Ghazali mengatakan dalam Ihya Ulumiddin bahwa hukum melakukannya adalah Sunnah Mu’akkadah artinya sunnah yang dikuatkan.
Adapun riwayat Ammar bin Yasir :

من صلى بعد المغرب ست ركعات غفرت له ذنوبه و ان كانت مثل زبد البحر

“Man sholla ba’dal-maghribi­ sitta roka’aatin ghufirot lahu dzunuubuhu wa in kaanat mitsla zabadil-bahri.

Artinya : Barangsiapa yang bersembahyang sesudah Maghrib enam rokaat, diampunkanlah baginya akan dosa-dosanya, sekalipun dosa-dosa-dosan­ya itu banyaknya seperti buih di lautan.”.

Nabi Muhammad saww. bersabda :

من صلى بعد المغرب ست ركعات ﻻ يفصل بينهن بكلام عدلن له عبادة اثنتي عشرة سنة

“Man sholla ba’dal-maghribi­ sitta roka’aatin layafshilu bainahunna bikalaami ‘adalna lahu ‘ibaadatatsnata­i ‘asyrota sanatan.

Artinya : Barangsiapa shalat (awwabien) enam roka’at sesudah Maghrib, tidak diselingi antaranya dengan suatu pembicaraan, niscaya samalah pahalanya dengan ibadah duabelas tahun.”.

Abu Hurairah ra. Nabi Muhammad saww. bersabda :

من صلى بعد المغرب ست ركعات لم يتكلم فيما بينهن بسوء ءدلن له بعبادة ثنتي عشرة سنة

“Man sholla ba’dal-maghribi­ sitta roka’aatin lam yatakallama fiimaa bainahunna bisuu-in ‘adalna lahu bi’ibaadati tsintai ‘asyarota sanatan.

Artinya : Barangsiapa yang sholat sesudah Maghrib enam roka’at dimana tidak berkata-kata ia di antaranya dengan kata-kata buruk, menyamailah sholat itu baginya dengan ibadah dua belas tahun.”. (HR. At-Tirmidzi)

Diriwayatkan dari Aisyah ra. :

من صلى ما بين المغرب و العشاء عشرين ركعة بنى الله له بيتا فى الجنة

“Man sholla maa bainal-maghribi­ wal-‘isyaa’i ‘isyriina rok’atan banallaahu lahu baitan fil-jannati.

Artinya : Barang siapa sembahyang/­sholat antara Maghrib dan Isya’ sebanyak duapuluh roka’at, niscaya Allah buatkan untuknya sebuah rumah didalam surga.”. (HR. Ibnu Majah)

Diriwayatkan dari Makhul berkata ia : Bersabda Rasulullah saww. :

من صلى ركعتين بعد المغرب رفعت صلاته فى عليين

“Man sholla rok’ataini ba’dal-maghribi­ rufi’at sholaatuhu fii ‘illiyyina.

Artinya : Barangsiapa yang bersembahyang dua roka’at sesudah Maghrib diangkatlah sembahyangnya pada Illiyyin (suatu tempat yang mulia dilangit tinggi).”. (HR. Ibnu Abi Syaikah dalam Al Mushonnaf)

Diriwayatkan dari Abu Bakar ra. dari Nabi Muhammad saww. :

من صلى المغرب و صلى بعدها ركعتين قبل ان يتكلم اسكنه الله حظيرة القدس فإن صلى اربعا كان كمن حج حجة بعد حجة فان صلى ستا غفر له ذنوب خمسين عاما

“Man shollal-maghrib­a wa sholla ba’dahaa rok’ataini qobla an yatakallama askanahullaahu hazhiirotal-qud­si fain sholla arba’an kaana kaman hajja hajjatan ba’da hajjatin fain sholla sittan ghufirolahu dzunuubuhu khomsiina ‘aaman.

Artinya : Barangsiapa yang bersembahyang Maghrib dan ia sembangyang sesudahnya dua roka’at sebelum berkata-kata, niscaya Allah berikan kediaman baginya di dalam surga Hazhirotul Qudus, maka jika disembahyangkan­nya empat roka’at adalah ia seperti orang yang menunaikan satu ibadah haji sesudah satu ibadah haji, maka jika disembahyangkan­ya enam roka’at diampunkan baginya dosa limapuluh tahun.”. (HR. Ibnu Syahin)

Tegasnya, waktu antara Maghrib dan Isya’ adalah waktu yang paling utama dan mulia. Maka, wajar sekali jika kalian menggunakanya untuk memperbanyak amal ibadah dan ketaatan, dan meninggalkan pekerjaan yang sia-sia dan melalaikan.

Ada riwayat yang mengatakan makhruhnya tidur sebelum menunaikan shalat Isya’. Maka, hendaklah anda menjaga diri dari perkara itu, karena ia adalah adad kebiasaan orang-orang Yahudi.

Tersebut dalam sebuah hadits :

من نام قبل صلاة العشاء الاخرة فلا انام الله عينيه

“Man naama qobla sholaatil-‘isya­a’il-aakhiroti falaa anaamallaahu ‘ainaihi.

Artinya : Barangsiapa tidur sebelum menunaikan shalat Isya’, semoga Allah tidak menidurkan matanya.”.

Al-‘Allamah Assayyid Muhammad Al-Husaini Azzabidi ada mengatakan dalam Ittihafussadati­l Muttaqin bisyarhi assrori Ihya Ulumiddin pada juz ke 3, halaman 371 sebagai berikut :

و قال مشائخنا السادة النقشبندية حفظ ما بين العشاءين من اهم المهمات

“Wa qoola masyaa-ikhunas-­saadatun-naqtsa­bandiyyatu hifzhu maa bainal-isyaa’ai­ni min ahammil-muhimma­ati.

Artinya : Dan telah berkata para Masyaikh kami dari pimpinan-pimpin­an Thariqat An-Naqsyabandiy­yah : Memelihara waktu yang ada di antara Maghrib dan Isya termasuk dari hal yang terpenting dari segala yang terpenting.”.

Sesuai pula dengan ucapan salah seorang dari pada guru-guru kami belajar : Yang tidak menghidupkan antara Maghrib dan Isya’, janganlah kamu berguru kepadanya.

ان احمد بن ابى الحوارى شاور شيخه ابا سليمان رحمهما الله تعالى فى ان يصوم النهار او يحى ما بين العشائين فقال اجمع بينهما فقال ﻻ استطيع ﻻنى متى صمت استغلت بالافطار فى هذا الوقت فقال له اذا لم تستطع ان تجمعهما فدع صيام النهار و احى ما بين العشائين

“Inna ahmada ibni abil-hawaarii syaawara syaikhohu abaa sulaimaana rohimahumallaah­u ta’alaa fii an yashuuman-nahaa­ro au yuhiya maa bainal-‘isyaa-a­ini, faqoola : ijma’ bainahumaa, faqoola : laa astathii’u lianni mataa shumtu, istagholtu bil-ifthoori fii hadzal-waqti, faqoola lahu : idzaa lam tastathi an tajma’ahumaa fada’ shiyaaman-nahaa­ra wa ahyi maa bainal-isyaa-ai­ni.

Artinya : Sesungguhnya Ahmad bin Abu Hawari pernah musyawarah bersama gurunya Syeikh Abu Sulaiman (semoga Allah merahmati keduanya) tentang keutamaan antara puasa (sunnah) pada siang hari dengan beribadah pada waktu antara Maghrib dengan Isya’, kata gurunya : Laksanakanlah kedua-duanya!, Jawab Ahmad bin Abu Hawari : Saya tidak mampu, karena apabila saya berpuasa (sunnah) pada siangnya, maka waktu antara Maghrib dengan Isya’ saya sempatkan untuk berbuka puasa, maka jawab gurunya : Jika kamu tidak mampu melaksanakan kedua-duanya, maka tinggalkanlah puasa (sunnah) di siang hari dan hidupkanlah waktu antara Maghrib dengan Isya’ untuk beribadah!”.

shalat sunah awwabin

Apa yang di maksud shalat sunah awwabin ? shalat sunah awwabin adalah salah satu jenis shalat sunah. Awwabin sendiri berasal dari bahasa arab yang berarti (orang yang sering taubat). Ada perbedaan pendapat mengenai shalat ini di kalangan para ulama. Ada yang mengatakan bahwa shalat sunah awwabin di lakukan antara waktu maghrib dan isya’, sementara yang lain mengatakan shalat sunah awwabin adalah nama lain dari shalat dhuha. Dan hukum shalat sunah awwabin adalah sunah muakkad.

Shalat ini tidak di sunahkan untuk berjamaah. Adapun jumlah rakaatnya paling sedikit dua rakaat, dan boleh di kerjakan sampai enam rakaat atau dua puluh rakaat.

Makna Awwabin

Kata awwabin adalah jama’ ( bentuk plural) dari awwab, maknanya: orang yang taat, yang kembali kepada ketaatan. ( lihat syarh shahih muslim li an Nawawi no. 1237).

Menurut imam al Shan’ani rahinahullah, ‘’ Al-Awwab adalah yang banyak kembali kepada Allah ta’ala dengan meninggalkan perbuatan-perbuatan dosa dan melaksanakan perbuatan-perbuatan baik.’’ ( subul al salam: 2/293 dari maktabah syamilah)

Tata Cara Shalat sunah Awwabin

Tata cara pelaksanaan shalat sunah awwabin adalah shalat sunah awwabin sama dengan cara pelaksanaan shalat fardhu, shalat ini di kerjakan setiap dua rakaat salam.

yang dibaca setelah surat al fatiha adalah:
– Pada rakaat pertama : surat al ikhlas enam kali, di lanjutkan dengan surat al falaq satu kali, dan surat an naas satu kali.
– pada rakaat kedua : suratnya sama dengan rakaat pertama, atau boleh surat apa saja yang di hafal.

Kenapa di sebut shalat sunah awwabin ?

Di namakannya shalat yang di kerjakan pada waktu itu dengan shalat sunah awwabin, karena pada saat itu jiwa ini cenderung untuk istirahat, maka sibuk mengerjakan shalat di dalamnya lebih mengutamakan mencari ridha Allah ta’ala dari pada menuruti keinginan jiwa. ( lihat bulughul maram dengan ta’liqnya ithaful kiram, hal 112)

Hadist Shalat sunah awwabin

– Barangsiapa shalat sunah awwabin enam rakaat, disela-selanya tidak berbicara kotor, maka ia mendapat pahalam ibadah selama 12 tahun. ( HR. Trimidzi, Abu Hurairah)

– Dari Aisyah bahwa Rasulullah bersabda: barangsiapa shalat sunah awwabin 20 rakaat, maka Allah akan membangun rumah di surga untuknya.

Sumber : ahlulbaitrasulullah.blogsport

– Barangsiapa shalat sunah awwabin enam rakaat, maka Allah mengampuni dosanya meskipun sebanyak ombak di lautan

 

4 Keutamaan Ayat Kursi Menurut Sunnah Rasulullah

Berikut ini akan kami paparkan 4 Keutamaan Ayat Kursi Menurut Sunnah Rasulullah SAW. Keutamaan ayat kursi seperti dijelaskan Imam Ibnu Katsir dalam tafsirnya,

“Ayat kursi ini memiliki kedudukan yang sangat agung. Dalam hadits sahih dari Rasulullah SAW disebutkan bahwa  Ayat Kursi merupakan ayat teragung terdapat dalam Al-Qur’an” (Tafsir Al-Quran Al-‘Azhim).

Banyak sekali keutamaan daripada ayat kursi. Disini hanya dipaparkan 4 Keutamaan Ayat Kursi Menurut Hadis Rasulullah SAW.

1. Ayat Kursi Adalah Ayat yang Paling Agung Dalam Al-Quran
Keutamaan membaca ayat kursi yang pertama adalah kisah dari Rasulullah SAW bertanya kepada Ubay. Melihat Pertanyaan yang diajukan oleh Rasulullah SAW kepada Ubay bin Ka’ab,

“Ayat manakah yang paling agung dalam kitabullah?”

Ubay menjawab, “Ayat kursi.” Maka Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam menepuk dada Ubay dan kemudian berkata, “Wahai Abu Mundzir, semoga engkau berbahagia dengan ilmu yang engkau miliki.” (HR. Muslim).

Ayat Kursi ini dikategorikan sebagai ayat yang paling agung, ini disebabkan didalamnya terdapat nama Allah SAWT yang paling agung, yaitu Al-Hayyu dan Al-Qayyum.

2. Keagungan Ayat Kursi Melebihi Langit dan Bumi
Rasulullah SAW bersabda, “Tidaklah Allah SWT menciptakan langit dan bumi melebihi agungnya Ayat Kursi (karena di dalam ayat kursi tersebut telah mencakup Nama dan Sifat Allah SWT)”

Sufyan ats-Tsauri berkata,

“Sebab ayat kursi ini merupakan (salah satu) kalamullah (perkataan Allah SWT), sedangkan kalamullah itu lebih agung dari ciptaan Allah SWT yang berupa langit dan bumi” (HR. At-Tirmidzi)

3. Ayat Kursi adalah Salah Satu Bacaan Zikir Sebelum Tidur
Nabi Muhammad SAW bersabda,

“Apabila engkau mendatangi tempat tidur (di malam hari), bacakanlah Ayat Kursi, niscaya Allah SWT akan senantiasa menjagamu dan Syaitan tidak akan mendekatimu hingga waktu pagi” (HR. Al-Bukhari).

Jadikanlah Ayat kursi ini sebagai zikir rutin yang dibaca ketika akantidur. Selain itu, ayat kursi yang ada dalam Al-Qur’an ini juga termasuk bacaan dzikir pagi dan petang.

4. Salah Satu Sebab Masuk Surga
Rasulullah SAW bersabda, “Barangsiapa yang membaca Ayat Kursi setelah selesai shalat, maka tidak ada yang menghalanginya masuk surga kecuali kematian” (HR. An Nasa-i, dinilai shahih oleh Syaikh Al-Albani).

4 Keutamaan Ayat Kursi Menurut Hadits Rasulullah SAW sudah kita ketahui. Apabila kita merutinkan dalam membacanya, maka kita akan mendapatkan keutamaan yang sangat banyak dari ayat tersebut.

Seharusnya setiap umat Islam bersemangat dalam melakukan perbuatan yang bermanfaat bagi dirinya, khusus untuk akhirat.

Ayat Kursi sendiri bukanlah ayat yang paling mudah untuk kita hafal. Semoga Allah SWT mudahkan kita untuk mengamalkannya.

Amin ya robbal amin

Sumber: webislami.com

15 Gambar Gaya Hidup Mewah Bergelar Anak Orang Kaya Dubai

Tidak tahu mengapa, sejak dahulu lagi, bandaraya Dubai yang terletak di Emiriah Arab Bersatu ini sering kali dikaikan dengan kehidupan yang serba mewah dan elegan.
Imej deretan kereta mewah dan rumah agam yang besar disebalik ratusan bangunan pencakar langit yang tinggi pastinya bermain-main di dalam fikiran kita setiap kali apabila kita cuba membayangkan kehidupan di bandar ini.

Tidak cukup dengan jumlah jutawan yang tinggal di bandar ini, bilangan anak-anak orang kaya yang dikatakan semakin bertambah daripada semasa ke semasa turut menarik perhatian masyarakat di dunia.
Berposing disamping kereta mewah berlatarbelakangkan bangunan mewah

Berposing di dalam kereta mewah merupakan perkara yang biasa berlaku di sana

Tidak kurang pula dengan bergaya di luar kenderaan mewah mereka

Mencuba sukan baru dengan kenderaan baru

Bersiar-siar menaiki helikopter merupakan perkara yang biasa

Loading…

Minuman alkohol menjadi pengganti soda dan kola

Memanjakan diri dengan barangan berjenama setiap hari

Tiada AirAsia di sini

Apatah lagi tinggal di hotel bertaraf 4 bintang…

Biar pun sekadar untuk membeli makanan, wajib naik supercar

Mengambil masa yang lama untuk memilih kasut yang sesuai untuk keluar

Sebelum pening kepala untuk dipadankan dengan beg tangan yang bergaya

Dan akhirnya sesi untuk memilih kereta

Mandi di dalam bilik air yang serba mewah

Melihat lumba kuda sekali sekala

Video wanita serang kekasih kantoi curang dengan wanita lain.. ‘Kau Hari-Hari Datang Lepak Sini, Sebab Perempuan (pelayan) Ni ke ?!’

Wanita berang teman lelakinya selalu datang lepak di kedai makan tersebut kerana perempuan lain yang dipercayai pelayan kedai makan tersebut. Sampai begitu sekali ya? Namun, ramai yang kritik si lelaki yang tak gentleman. Macam kenal pula awek dia..
Viral di media sosial video seorang wanita memarahi lelaki yang dipercayai kekasihnya yang didakwa berlaku curang kerana seringkali datang ke kedai makan tersebut kerana mahu melihat pelayan perempuan yang diminati.
Viral di media sosial video seorang wanita memarahi lelaki yang dipercayai kekasihnya yang didakwa berlaku curang kerana seringkali datang ke kedai makan tersebut kerana mahu melihat pelayan perempuan yang diminati.

Bagaimanapun, lelaki itu menafikan dakwaan kekasihnya itu dan mengatakan dia hanya datang lepak bersama rakan-rakannya.”Tengok handphone kau sekarang. Aku nak tengok handphone kau,” kata wanita itu sambil ditemani rakannya.”Aku lepak sini, main game. (Awak) kenapa? Jangan bising-bising,” balas si lelaki.

“Sebab apa sebenarnya? Sebab perempuan? Kau datang sini sebab perempuan ke apa? Hari-hari nak lepak sini,” soal wanita itu.

“Kau nampak aku lepak dengan perempuan ke apa?” balas si lelaki berkenaan yang sudah mula hilang kesabaran.

“Manalah aku tahu,” kata kekasihnya lagi.


Tindakan dua pelayan kedai tersebut yang cuba meredakan ketegangan itu mengundang bala apabila wanita itu menuduh salah seorang dari mereka yang menjadi punca kekasihnya kerap datang melepak di situ.

Kedua-duanya saling bertengkar mulut sambil diperhatikan oleh beberapa pelanggan kedai itu yang merakam kejadian tersebut.

Namun tiba-tiba si lelaki itu pula meninggikan suara dan meminta mereka berhenti bertengkar. Berang dengan tindakannya itu, wanita berkenaan pula menjadi hairan mengapa kekasihnya cuba mempertahankan pelayan terbabit.

“Kau apsal? Kau nak back up dia ke apa?” soalnya.

“Tak. Datang sini buat bising, tak malu ke dengan orang,” balas si lelaki menyebabkan wanita itu terdiam dan berlalu pergi.

Tidak berakhir di situ, wanita itu kembali dan mengambil air minuman di meja kekasihnya lalu disimbah pada dua pelayan berkenaan.

“Bodoh sial,” kata si lelaki.

Sementara itu di media sosial, netizen berpendapat si lelaki terbabit tidak berguna kerana masih duduk tanpa cuba menenangkan kekasihnya itu.

“Itu contoh lelaki tak guna. Awek buat hal, boleh duduk lagi. Kalau kahwin, isteri buat hal begitu, tinggal isteri di situ juga. Jadi lelaki gentlemanlah brader. Bangun, angkut awek awak itu keluar, terus balik dan selesaikan sendiri di belakang. Selalu manusia kalau couple dia sayang, dah kahwin bertambah sayang. Kalau couple dah rimas, bila dah kahwin nanti lagi rimas,” kata Airull Skyflower.

“Kadang-kadang lelaki ini tak boleh bagi muka sangat. Mungkin ada orang beritahu girlfriend dia yang boyfriend dia melayan habis pelayan itu. Kemudian pelayan itu pun gedik semacam, memanglah girlfriend naik angin.

“Lain kali bawalah awek keluar. Kadang-kadang saya pun menyampah tengok pelayan gedik begini. Ambil order saja, jangan lebih-lebih. Bukan pelayan bar pun sampai ambil masa nak ambil order. Fikir perasaan orang lain kalau diri sendiri terkena begitu,” kata Tandu Siva L.


“Tengah shooting slot Akasia terbaru untuk TV3 ke? Tajuk apa? Please bagi tajuk yang lain dari lain. Contohnya, Suamiku Kayu, Isteriku Cemburu Tahap Dewa, Kekasihku Stokis Belacan, Kekasihku Suka Makan Ubi Kayu,” kata Tuan Haji Putra Gie.

sumber:http://www.thereporter.my/2017/10/kau-hari-hari-datang-lepak-sini-sebab.html?m=1

(16 FOTO) SEKITAR PERTUNANGAN ELFIRA LOY DAN SUFFIAN SUHAIMI

Sebentar tadi, pasangan sama cantik,sama padan Elfira Loy dan Suffian Suhaimi selamat menjalankan majlis pertunangan mereka. Menerusi akaun Instagram (IG)nya, Elfira atau lebib mesra disapa sebagai El turut meminta doa yang baik-baik daripada semua untuk majlis pertunangannya yang berlangsung petang ini.
Elfira Berdebar!
Akui perasaanya agak berdebar kerana selepas ini bakal bergelar seorang isteri, namun menurut El beliau sudah bersedia untuk menjadi suri hati kepada SuffianEl turut berkongsi beberapa foto dan video di laman IG Story yang menunjukkan beberapa persiapan akhir yang sedang dilakukan.
Tahniah El & Suffian! 
Tinjauan Hangat.com mendapati masih belum ada gambar rasmi yang dimuat naik oleh kedua – dua mereka. Namun hasil intipan, kami berjaya menemui beberapa gambar El yang kelihatan cukup cantik. Khabarnya baju El telah dibuat oleh pereka terkenal, Rizman Ruzaini. Apapun tahniah buat El dan Suffian!

Sumber-hangat.com, foto-instagram via HM

Kecantikkan Primadona Ini Memang Sudah Tak Diragukan Lagi! Siapa Sangka, Ketika Tahu Tempat Dia Bersekolah, Seluruh Netizen Menyumpah dan Ramai Juga yang Patah Hati!

Kecantikan gadis Thailand ini benar-benar telah merebut perhatian para pengguna Facebook. Senyumnya yang manis, kulitnya yang putih dan tubuhnya yang indah telah menyihir semua mata lelaki yang melihatnya!

Tapi, belum berapa lama ini, ada seorang netizen yang menemukan sekolah dimana gadis ini menuntut ilmu. Hasilnya sungguh membuat semua semua orang patah hati!

Siapa sangka, gadis cantik ini ternyata adalah seorang laki-laki! Para lelaki langsung kabur ketika mengetahui hal ini!

Seorang netizen menyebar foto cantik poommee yang membuatnya menjadi populer.

Poommee yang bersekolah di sekolah khusus laki-laki mengakui bahwa ia adalah cowo tercantik di sekolahnya. Karena dari kecil ia sudah senang bermain alat make up dan memakai baju perempuan.

Sejak kecil, ia sudah sering di dandani menjadi perempuan dan diikuti lomba menari oleh orang tuanya.

Orang tua nya juga tidak melarang pilihannya untuk menjadi seorang perempuan dan bahkan mereka ikut menemani nya untuk operasi! OMG~

Banyak netizen juga yang mengakui bahwa kecantikannya melebihi gadis sesungguhnya.

Ada satu netizen berkomentar: 「dia sangat cantik, tapi setelah mengetahui bahwa dia adalah laki-laki, aku jadi sedih」

Lihatlah foto ini. Siapa yang percaya bahwa dia adalah laki-laki?!

 

Di Thailand memang banyak sekali laki-laki yang berubah menjadi perempuan. Dan itu sudah menjadi hal yang umum terjadi disana.

Sumber: BH

“I bukan perempuan sis, kita operation sis” – Lebih jujur & cantik berbanding Sajat, Rizulala dipuji netizen

 

Sekiranya sebelum ini, jutawan kosmetik, Nur Sajat mungkin selesa kerana bergelar sebagai seorang transgender popular yang paling cantik di Malaysia.

 

Namun kini, status yang dipegang oleh Nur Sajat itu nampaknya bakal berubah apabila kemunculan seorang transgender telah mendapat perhatian netizen baru-baru ini.

Rizulala yang merupakan seorang transgender telah mendapat perhatian netizen apabila gambar-gambar beliau menjadi tular di laman media sosial.

Apa yang menariknya, ramai netizen berasa kagum dan menyifatkan Rizulala lebih cantik dan gebu berbanding Nur Sajat.

 

 

Bukan setakat itu saja, netizen juga turut memuji sikap jujur dan terbuka Rizulala yang mengakui dirinya bukanlah seorang wanita, sebaliknya seorang transgender semata-mata.

 

 

 

Video Rizulala sedang makan di depan kamera sambil bersiaran secara langsung di Instagram mendapat perhatian netizen apabila dengan terbuka membuat pengakuan yang mengejutkan.

Berbanding Nursajat yang diragui jantinanya, Rizulala lebih terbuka dan mengakui dia bukanlah seorang perempuan sejati.

 

Makan jamu apa?
Makan jamu apa? Saya bukan perempuan sis nak makan jamu. Kita operation sis.

Apabila ditanya mengenai rahsia kecantikan yang dimilikinya, Rizulala berterus-terang memberitahu yang beliau tidak mengamalkan pengambilan apa-apa jenis jamu, sebaliknya beliau memilih untuk menjalani pembedahan plastik.

 

 

 

Menurutnya lagi, dia tidak akan menjalankan pembedahan membuang halkum kerana berpendapat ciptaan Tuhan berkenaan sudah cukup indah.

Selain daripada itu, beliau juga turut memuatnaik dua keping gambar seorang remaja lelaki yang dipercayai merupakan dirinya sebelum beliau ‘bertukar’ menjadi seorang ‘wanita’.

 

 

 

Sumber : Ohmymedia

6 PASANGAN ARTIS MALAYSIA INI ISTERINYA LEBIH TUA DARI SUAMI..SIAPAKAH MEREKA?.. YANG NO 5 TUE GILER KETARA….

“Kita memang dijodohkan bersama..sehati dan sejiwa..”

Kalau dah jodoh, tiada apa yang menjadi penghalang biarpun harta atau jarak umur. Kita biasa dengar jika pasangan berkahwin pasti si suami lebih berumur berbanding si isteri. Orang kata biar cari lelaki yang dah berumur kerana dia akan lebih matang dan bertanggungjawab. Eh, betul ke?

Zaman dahulu boleh lah, zaman sekarang lelaki tak kira tua atau muda ada sahaja yang tidak bertanggungjawab. Agaknya itulah ramai wanita bujang (andartu) atau janda lebih selesa bersendiri. Datangnya bahagia sesebuah perkahwinan bukan datang dari umur sahaja..

Berbeza dengan selebriti-selebriti kita dibawah ini, mereka menolak prinsip ‘suami kena lebih tua’. Jom ketahui siapa mereka dan jarak umur mereka dengan pasangan!

1. Rozita Che Wan (44 tahun) & Zain Saidin (33 tahun)
Auto Draft
Foto – Malay Mail Online

2. Awin Nurin (35 tahun) & Izzue Islam (27 tahun)
Auto DraftFoto – Kosmo
3. Yatt Hamzah (37 tahun) & Muhammad Zulfadli (27 tahun)
Auto DraftFoto – beautifulnara
4. Linda Onn (40 tahun) & Ungku Azhar (38 tahun)
Auto DraftFoto – Sinar Harian
5. Ella (50 tahun) & Azhar Ghazali (36 tahun)
Auto DraftFoto – Bulletin Media – blogger
6. Sheila Majid (51 Tahun) & Acis atau nama sebenarnya Hashridz Murshim Hassim (45 Tahun)
Auto DraftKredit Foto: aaronchinphoto.com
Walaupun berbeza umur, pasangan nampak serasi..sebab si isteri semuanya cantik-cantik belaka!

Sumber:hangat.com